Du har dine data – så brug dem!
Mobile enheder har på dramatisk vis ændret måden vi kommunikerer på. Jeg bruger selv sms og e-mails mere end jeg ringer til firmaer. Mange mennesker gør hvad de kan for at undgå reklamer. De optager tv programmer så de kan se dem når de vil og spole hurtigt forbi reklameblokkene. Nyheder læses ofte mere på webmedier end på printede aviser.
Mange bruger spam filtre til at filtrere uønsket mail og reklamer fra i deres indbakke. De yngre generationer undersøger markedet og handler ind på nettet snarere end at besøge en fysisk butik. Mange ønsker hellere selvbetjeningsbutikker, hvis de vel og mærke fungerer godt. De sociale medier inddrages mere og mere i markedsføringsarbejdet.
Vi har nu flere valgmuligheder. Så virksomheder skal tilbyde produkter og services, som matcher vore krav og ønsker. Ellers finder vi bare et andet sted at handle. Med udgangspunkt i disse dramatiske ændringer, må virksomhederne udtænke nye forretningsmodeller. Udtænke og bruge nye teknologier. Uber er et eksempel på denne nytænkning. De bruger en mobil app, chatfunktion, GPS og en hjemmeside. Kontroversiel eller ej – de har i hvert fald ændret og udfordret taxi markedet.
På samme måde må call centre, service afdelinger og salgsafdelinger ændre deres adfærd.
Kommunikationen flyder ad flere kanaler og de har rigtigt store mængder data der skal samles og analyseres.
På en konference for nyligt, blev 120 CxO’er spurgt om, de vidste hvad deres kunder kommunikerede med deres firma om – kun 5 havde styr på dette.
(kilde: Ventana Research.)
Hvis du ikke ved hvorfor dine kunder ringer, sms’er, e-mailer eller chatter med dit firma om, hvordan ved så hvad du gør rigtigt eller forkert. Og hvad der er godt eller skidt om dit firmas produkter services. Hvordan ved du hvordan du forbedrer samspillet imellem afdelinger.
Og vigtigst af alt, hvordan ved du, hvilke af dine konkurrenter der er bedre end dig.
Du har dine data – så brug dem!
Hvis du vil vide hvordan ChannelCRM kan hjælpe dig med data opsamling og analyse.
Så give os et ring på 70 22 25 40 eller en mail på mailto:info@channelcrm.dk