Selv om CRM traditionelt handler om aktiviteter over for kunder og emner, så hører der i den virkelige verden mere med. Blandt andet er der ofte forskellige opgaver, som skal håndteres i forbindelse med driften af dit firma. Det kan være udarbejdelse af materiale, det kan være den fysiske plukning fra lager eller det er måske behandling af klagesager.
Den slags opgaver har det med at falde mellem flere stole og der mangler ofte overblik over, hvad der udestår og hvem der gør hvad.
Kanban metodik er nærmest idéel til at løse denne opgave. Prøv at Google kanban, hvis du vil vide mere om selve grundlaget for metodikken.
I CRM udnytter vi Kanban til effektiv visning af opgaver, som sikrer overblik og at intet falder på gulvet. Samtidigt er det – via Kanban-kortet – nemt at tage opgaverne og vise, hvor langt man er kommet.
I oversigten – som åbnes ved i hovedmenuen at klikke på “Kanban” – ses med det samme, hvilke opgaver der er igang. Og de er endda placeret i kolonner alt efter om de er nye eller mere eller mindre færdiggjorte. Samtidigt ses det, hvem der er ansvarlig for opgaverne. Her er det Bente Fliid og Demo Demosen, men opgaver kan også tildeles et team af brugere, så bare én fra teamet skal tage den.
Den enkelte opgave åbnes med dobbelt-klik og man kan så orientere sig og tage flere noter. Loggen, status og eventuelle dokumenter følger opgaven i det videre forløb.